Prawo cywilne

porady prawne

Kancelaria Adwokacka Adwokata Judyty Garwackiej świadczy usługi doradztwa prawnego oraz reprezentacji przed sądem w sprawach dotyczących następujących zagadnień:

• Ochrona dóbr osobistych – wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna
  • Prawo rzeczowe – utrata lub odzyskanie prawa własności, użytkowanie wieczyste, użytkowanie, służebności, zastaw, hipoteka, zasiedzenie, zniesienie współwłasności, eksmisja
  • Prawo zobowiązań – sprzedaż wierzytelności (cesja wierzytelności) umowa zlecenia, umowa o dzieło, umowa o roboty budowlane, najem, dzierżawa, pożyczka, umowy bankowe, umowa o kredyt, umowa rachunku bankowego, czyny niedozwolone, odszkodowanie i zadośćuczynienie za krzywdę
  • Prawo spadkowe – przejście praw i obowiązków osób zmarłych na inne podmioty, dziedziczenie ustawowe, dziedziczenie na podstawie testamentu, zapis i polecenie w testamencie, zachowek, przyjęcie i odrzucenie spadku, stwierdzenie nabycia spadku, poświadczenie dziedziczenia, odpowiedzialność za długi spadkowe

Kancelaria adwokacka oferuje pomoc prawną w zakresie sporządzania następujących pism procesowych (przykładowo):

• pozew o zapłatę w postępowaniu zwykłym, nakazowym, upominawczym, uproszczonym,
  • odszkodowania
  • odpowiedź na pozew, zarzuty od nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym, sprzeciw od nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym, sprzeciw od wyroku zaocznego
  • cofnięcie pozwu
  • zażalenie na postanowienie
  • skarga na czynności komornika
  • skarga na czynności referendarza sądowego
  • wniosek o zwolnienie od kosztów sądowych
  • wniosek o doręczenie odpisu nakazu zapłaty
  • wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia nakazu zapłaty
  • wniosek o sporządzenie uzasadnienia wyroku
  • sprzeciw od wyroku zaocznego wraz z wnioskiem o zawieszenie rygoru natychmiastowej wykonalności
  • wniosek o zawieszenie, podjęcie, umorzenie postępowania
  • wniosek o sprostowanie wyroku, uzupełnienie wyroku lub jego wykładnię
  • apelacja
  • wniosek o doręczenie uzasadnienia wyroku sądu
  • odpowiedź na apelację
  • skarga o wznowienie postępowania
  • wniosek o nadanie klauzuli wykonalności wyciągowi z ustalonej listy wierzytelności

pozostałe usługi prawne